کانکس ویلایی,قیمت کانکس ویلایی

کانکس ویلایی | قیمت کانکس ویلایی | کانکس ویلایی خارجی

  • یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
  • 78137 نفر

کانکس ویلایی یکی از محصولات کانکس صدرا می باشد.این سازه یکی از بهترین گزینه ها برای این که صاحب یک سوئیت شیک کوچک با یک سالن وامکاناتی مثل اتاق خواب و آشپز خانه با قیمت مناسبی شوید می باشد.

کانکس ویلایی یکی از محصولات کانکس صدرا می باشد.این سازه یکی از بهترین گزینه ها برای این که صاحب یک سوئیت شیک کوچک با یک سالن وامکاناتی مثل اتاق خواب و آشپز خانه با قیمت مناسبی شوید می باشد. در ادامه همین مطلب به برسی امکانات و شرایط انواع کانکس ویلایی خواهیم پرداخت و تلاش شده به تمامی سوالات متداول در این مورد پاسخ داده شود.از این رو کل مطلب مانند پرش و پاسخ به نگارش درآمده تا خواننده با مطالعه آن به درک خوبی از این نوع سازه ها برسید.


کانکس ویلایی چیست


این سازه یک بنای مسکونی به مانند یک خانه بوده و دارای تمامی امکانات مورد نیاز برای سکونت می باشد.در واقع تفاوت اصلی آن با خانه های سنتی در نوع مصالح بکار رفته در ساخت آنها بوده که باعث بوجود آمدن مزایای زیادی از جمله قابلیت جابجایی بنا ، مقاومت بیشتر در برابر زلزله و سرعت ساخت ساز گردیده است.این مزایا باعث استقبال خریداران از کانکس ویلایی گردیده و مهمترین عوامل گسترش آنها در مناطق یلاقی مانند لواسانات و باغ شهر های دیگر کشور می باشد.

کانکس ویلایی 30 متری تراس دار


ابعاد کانکس ویلایی


در واقع محدودیتی در ابعاد برای ساخت کانکس ویلایی وجود ندارد و تمامی ابعاد قابل اجرا بوده اما مسئله اصلی بر سر شرایط حمل می باشد چرا که حمل باعث بوجود آمدن محدودیت ها و رعایت استاندارد ابعاد  کالا های ترافیکی بوده. از این رو معمولا ابعاد بزرگ را یا در محل اجرا کرده و یا به صورت چند تکه که اصطلاحا کانکس ویلایی دوقلو یا چند قلو به آنها گفته می شود ساخته و پس از حمل به محل آنها را به یکدیگر متصل می کنند و به این ترتیب می توان یک سازه بزرگ را در چند تکه از محلی به محل دیگر جابجا کرد و این کار باعث می شود بتوان سازه های پیش ساخته را در ابعاد بزرگ و پلان های متفاوت اجرا نمود

کانکس ویلایی دوقلو


طراحی کانکس ویلایی


مانند هر سازه یا بنایی کانکس ویلایی نیز نیازمند طراحی معماری ، محاسبات سازه و برسی های فنی می باشد که اینها همه بعد از بازدید از ملک خریدار و با توجه به شرایط و جهت گیری جغرافیایی ملک مورد نظر توسط مهندسین طراح انجام حواهد شد.البته در شرایطی که سازه مانند ویلای پیش ساخته از قبل ساخته و آماده باشد این طراحی ها بر اساس بهترین  شرایط پیشفرض انجام شده که معمولا این کار برای بنا با ابعاد کوچک انجام می گیرد و با اکثر شرایط هم خوانی داشته و قابلیت انطباق پذیری دارد. اما در شرایط کلی بهتر است طراحی کانکس بر اساس همان ملک انجام شود چرا که ممکن است محل قرارگیری درب ها و پنجره ها ، نورگیر ها و بسیاری از نکات فنی مانند نوع مصالح مورد نیاز در اقلیم های خاص باید متناسب با محل قرار گیری بنا تعین شود.

کانکس ویلایی دو طبقه

امکانات کانکس ویلایی


همانگونه که در مقدمه گفته شد این نوع سازه ها دارای تمامی متعلقات یک خانه مسکونی می باشند که عبارتند از سرویس بهداشتی و حمام ، اتاق پذیرایی و اتاق های خواب به همراه کمد دیواری ، آشپز خانه با کابینت مجهز شده با سینک ، گاز ، هود و آبگرمکن ، نهارخوری و اتاق نشیمن و حتی در برخی موارد بخصوص در کانکس ویلایی لوکس فضا هایی مانند اتاق فیلم یا فضایی برای میز بیلیارد و پیانو نیز در نظر می گیرند.

.کانکس ویلایی 40 متری

کانکس ویلایی سرویس دار
مزایای کانکس ویلایی


مهمترین مزیت استفاده از یک سازه پیش ساخته که کانکس ویلایی نیز یکی از آنهاست سرعت در اجرا و قابلیت جابجایی آن از محلی به محل دیگر همچنیم مقاومت در برابر زلزله می باشد. فرض کنید در یک منطقه با اقلیم سرد مانند مناطق شمال غرب کشور اگر بخواهیم یک سازه را با روش های سنتی و مصالح بنایی بسازیم به علت سرمای زیاد این امر در زمستان مقدور نبوده چرا که سرمای زیاد باعث یخ زدن بتن و ملات های بکار رفته در ساختمان و در نتیجه توقف ساخت و ساز خواهد شد در حالی که سازه پیش ساخته را به راحتی در هر فصلی از سال می توان در آنجا اجرا کرد. همچنین زمان مورد نیاز جهت ساختن یک بنای پیش ساخته از نوع کانکس مسکونی حدود بیست تا سی روز بوده که در نوع سنتی ساخت و ساز بین نه تا شانزده ماه بطول می انجامد.از طرفی به علت استفاده از قطعات پیش ساخته و مصالح سبک این سازه ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله بوده و از آنجایی که کشور ما جز مناطق زلزله خیز جهان بوده برای استفاده از پیش ساخته سبک بسیار منطقی تر و ایمن تر خواهد بود.کاهش هزینه های ساخت و ساز نیز یکی دیگر از مزایایی کانکس ویلایی بشمار می آید چرا که در هنگام ساخت و ساز هزینه های جانبی نظیر تجهیز کارگاه و اسکان پرسنل و بسیاری از مواردی که در کارگاه های ساختمانی مورد نیاز است را نداشته و در نتیجه هم هزینه های تولید کاهش یافته و از طرفی با اجرای سریع قابلیت بازگشت سریع سرمایه را دارد که در اصطلاح می توان گفت صرفه جویی در زمان برابر با سود بیشتر خواهد بود.به عنوان آخرین نکته از مزایایی آن نیز به استفاده از عایق بندی کانکس می توان اشاره کرد که نسبت به ساختمان های بنایی دارای درجه کیفی بالاتری در زمینه بهینه سازی انرژی بوده و از اتلاف آن جلوگیری می نمایند.

کانکس ویلایی 70 متری


مصالح کانکس ویلایی


برای ساخت و ساز با سبک پیش ساختگی مصالح گوناگونی وجود دارد که با توجه به مواردی مانند شکل ظاهری ، اقلیم مورد نظر ، مسائل فنی ، قیمت تمام شده و نظر کارشناسی طراح معمار از یک یا چند مورد آنها در یک بنا استفاده می شود که مهمترین آنها استفاده از پانل های آماده یا همان سندویچ پانل بوده و یا نوع سایدینگ که در واقع نام یک نوع ورق فولادی گالوانیزه شده می باشد که به دلیل فرم خم آنها که بصورت افقی است به نام سایدینگ یا ویلا کانادایی معروف هستند. استراکچر یا همان اسکلت آنها نیز متشکل از پروفیل های آهنی و شاسی تیر آهن بوده و معمولا داخل آنها با دیوار پوش پی وی سی تزیین می شود. این دیوار پوش ها نیز خود دارای طرح های متنوع از چوب و کاغذ دیواری بوده که خریدار با توجه به سلیقه خود می تواند یک یا چند کد از آنها را برای محیط داخلی انتخاب کند. همچنین می توان برای نمای خارجی نیز از چوب های ترمو نیز استفاده نمود که زیبایی سازه را دو چندان می کنند اما در کنار آن هزینه های کار را نیز تا حد قابل توجهی افزایش می دهند. کف کانکس ویلایی نیز هم می تواند از نوع تخته ضد آب با انواع کف پوش یا لمینت پارکت اجرا شود و هم می تواند از نوع سرامیک باشد. فقط نوع سرامیک به دلیل استفاده از ملات ماسه سیمان باعث افزایش قابل توجه وزن سازه شده که امکان دارد مشکلاتی برای بارگیری و حمل بوجود آورده و یا در هنگام حمل سرامیک ها از ملات خود جداشوند ، به همین خاطر توصیه می گردد اجرای سرامیک پس از قرار دادن سازه در محل انجام شود.

کانکس ویلایی تراس دار


ساخت کانکس ویلایی


برای این منظور بدون در نظر گرفتن نوع مصالح دو متد کلی اجرا در محل و اجرا در کارخانه وجود دارد. روش اجرا در محل برای ملک هایی می باشد که به دلیل محدویت هایی نظیر عرض کم جاده یا وجود درختان تنومند درون باغ نمی توان سازه را به آنجا حمل کرد. برای این حالت مصالح اولیه به محل حمل و سازه از پایه در همانجا ساخته می شود.در این روش مزیتی که وجود دارد این است که ابعاد بزرگ و یا پلان هایی خارج از حالت مربع مستطیل به راحتی قابل اجرا بوده و محدودیت هایی که حمل بوجود می آورد دیگر وجود ندارد. روش بعدی نیز ساخت در کارخانه بوده که در این روش کانکس ویلایی ابتدا بصورت کامل در کارخانه ساخته و سپس به محل مورد نظر حمل می شود. از مزایای این روش نیز کاهش هزینه های کلی و سرعت بالا تر در ساخت آن را می توان نام برد.

کانکس ویلایی اسکلت


جابجایی کانکس ویلایی


برای جابجایی کانکس ویلایی از محلی به محل دیگر به یک دستگاه جرثقیل با توان متناسب و یک تریلی با کفی مخصوص حمل بار نیاز است. به راحتی سازه را توسط جرثقیل از زمین بلند کرده و بر روی کف تریلی قرار می دهیم . سپس به محل مورد نظر خود حمل کرده و در آنجا نیز به وسیله جرثقیل تخلیه می کنیم.مهمترین نکات در هنگام جابجایی این است که حتما تریلی دارای بارنامه قانونی و بیمه بار بوده و در صورتی که عرض کانکس ویلایی بیش از 2.5 متر و تا حاکثر 3.5 متر باشد مجوز حمل بار ترافیکی از پایانه حمل و نقل کشور و پلیس راه دریافت و اگر از بیش از 3.5 تا حداکثر 4.5 متر باشد حتما توسط خودرو های سواری باید اسکورت شود.همچنین توصیه می گردد مسیر را قبل از انتقال سازه مورد برسی قرار داده و محدودیت های عرضی و ارتفاعی جاده مانند تونل ها و پل هوایی ها را در نظر بگیرید تا از بهترین مسیر و کم تردد ترین مسیر برای جابجایی ویلا استفاده کنید. اگر سازه عرض زیادی داشته باشد مثلا بیش از 3.5 متر بهتر است بصورت دو قلو ساخته و از محل های مشخص شده جدا شود و سپس در محل مورد نظر مجدادا به یکدیگر متصل شوند.اما برای سازه های کوچک نیازی به این کار نیست و کل بنا یک تکه به محل منتقل می گردد.

کانکس ویلایی جابجایی
عمر کانکس ویلایی


اگر بخواهیم با عدد عمر کانکس ویلایی را مشخص کنیم نمی توان عدد دقیقی مشخص نمود اما بطور حدودی حداقل عمر آن در صورتی که با رعایت استاندارد های لازم و تحت نظارت مهندسین متخصص ساخته شده باشد 25 تا 30 سال بوده که در صورت نگهداری و استفاده مناسب ممکن است بیش از این ها عمر مفید داشته و یا نهایتا با یک بازسازی و تعمیر مختصر مجدادا مانند روز اول نو شود.

کانکس ویلایی خارجی


کانکس ویلایی دست دوم


اگر به دنبال کاهش هزینه های اولیه برای خرید کانکس ویلایی هستید یکی از گزینه ها خرید کانکس ویلایی دست دوم می باشد که در مطالب قبلی به تفسیر در مورد آن گفته شد و نکات مثبت و منفی آن مورد مقایسه قرار گرفت اما بطور کلی در اکثر مواقع خرید دست دوم به شرط اینکه سازه را دیده اید و نظر یک کارشناس که کانکس ویلایی دست دوم را مورد کارشناسی قرار داده است را جویا شده باشید و اطمینان از سالم بودن قطعات و متعلقات آن حاصل کرده باشید می توانید خرید مناسبی انجام دهید در غیر این صورت ممکن است با مشکلات متفاوتی رو برو شوید که برطرف کردن آن مشکلات و یا تعمیر و تعویض متعلقات کانکس ممکن است در مجموع برای شما با هزینه های زیادی همراه شود که اگر از اول یک سازه نو خریداری کرده بودید بهتر و کم هزینه تر می شد.پس در هنگام خرید سازه دست دوم هشیارانه باید عمل کرد.

کانکس ویلایی دسته دوم
خرید کانکس ویلایی


مراحل خرید کانکس ویلایی به ترتیب عبارتند از برقراری تماس با گروه مهندسین یا شرکت تولید کننده و در یافت مشاوره های اولیه و سپس مراجعه به محل نمایشگاه محصولات و بازدید حضوری از نمونه های موجود. در خواست بازدید و کارشناسی از ملک شما توسط متخصصین ، طراحی نقشه ها و پلان ها ، تائید نقشه و شروع تولید ، حمل به محل و نصب سازه . اگر مراتب را به ترتیبی که توضیح داده شد طی نمائید بهترین نتیجه و مناسب ترین سازه متناسب با ملک و همچنین بودجه خود را می توانید خریداری کنید. اگر در شهر هایی دور تری نسبت به شرکت سازنده قرار دارید پس از دریافت مشاوره تلفنی می توانید در خواست بازدید حضوری کارشناسان را بدهید که البته این بازدید دارای هزینه های کارشناسی مختصری برای شهرها و استان های دیگر بجز تهران خواهد بود اما امری الزامی بوده و بدون آن طراحی و ساخت یا بطورکلی تمامی بخش ها با دشواری های زیادی همراه خواهد بود.

داخل کانکس ویلایی
قیمت کانکس ویلایی


محاسبات قیمت کانکس ویلایی پس از مشخص شدن پلان و نقشه های فنی توسط سازنده و لحاظ نمودن امکانات مورد نیاز خریدار بطور دقیق قابل محاسبه خواهد بود زیرا متراژ های مختلف و امکانات گنجانده شده در هرکدام و محل ساخت و یا تحویل هرکدام در قیمت نهایی موثر بوده و باعث تغییر آن خواهد شد. لذا بهتر است در مورد قیمت کانکس ویلایی بصورت تلفنی و یا مراجعه حضوری به دفتر فروش کانکس صدرا اقدام نمائید که در این حالت پس از بازگو کردن شرایط و متراژ مورد درخواست خود و همچنین دریافت راهکارها و مشاوره های مورد نیاز یک پیش فاکتور حاوی اطلاعات کلی و جزئی ، شرایط و زمان تحویل ، امکانات و مصالح بکار رفته در ساخت به همراه قیمت برای شما صادر می گردد که بهترین روش برای دست یابی به قیمت دقیق همراه جزئیات کار خواهد بود 

کانکس ویلایی دوبلکس

داخل کانکس ویلایی


اگر بخواهیم فضای داخل کانکس را در کاربری های مختلف مورد برسی قرار دهیم قطعا داخل کانکس ویلایی جز مهمترین آنها خواهد بود چرا که محلی برای اسکان اعضای خانواده و به نوعی سکونت گاه محسوب می شود که می بایست دارای امکانات رفاهی برای اعضای خانواده باشد.داخل کانکس ویلایی دارای امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و حمام ، فضای آشپز خانه مجهز به کابینت و متعلقات آن ، اتاق خواب یا استراحت به همراه یک سالن نشیمن بصورت حداقلی باید باشد و در مساحت های بزرگ ممکن است چند سرویس بهداشتی بصورت ایرانی و فرنگی ، فضای میز بیلیارد ، اتاق فیلم و اتاق خواب های بیشتری تعبیه شده باشد.

مدلهای کانکس ویلایی
معایب کانکس ویلایی


با استفاده از مصالح مورد استفاده در کانکس نمی توان ساختمان های بلند مرتبه احداث نمود . و حداکثر دو طبقه به صورت دوبلکس قابل اجرا می باشد و اگر بیشتر از دو طبقه اجرا شود از لحاظ استقامت کاهش چشمگیری حاصل می شود ولی امروزه با روش های نوین مانند سازه های L S F  کانکس های ویلایی بلند مرتبه تری می توان اجرا نمود .
از دیگر معایب کانکس ویلایی می توان به عدم نظارت بر اجرای آن توسط سازمان نظارت بر مهندسی دانست و همین امر سبب می شود ، نظارت بر ساخت کانکس معمولاً توسط مهندسان شرکت سازنده صورت گیرد .
کانکس های ویلایی دارای عمری ۲۰ تا ۳۵ سال هستند و این در حالی است که ساختمان های سنتی می توانند حداقل ۵۰ سال عمر مفید داشته باشند .

عایق کانکس ویلایی

دیکر محصولات کانکس صدرا

کانکس دفتری

کانکس کارگاهی

کانکس کمپ

کانکس نگهبانی

کانکس سرویس بهداشتی

کانکس دکه فروشگاهی

کانکس ساندویچ پانل

کانکس ماینینگ بیت کوین